Vanliga frågor
Vi skapar glädje i hem och hushåll med kvalitétsprodukter gjorda med kärlek
Skötsel
Din Pizzastål / Gourmetstål är naturligt ytbehandlad för att minimera möjligheter för rester och smuts att fasta på den.
Pizzastålet / Gourmetstål är extremt hållbart och tål att rengöras med de typiska verktygen som man har till galler för utomhusgrillen. Stålborstar och metallskrapor går utmärkt om det är något som sitter hårt.
Ladda ner hela skötselrådet här nedan
Ladda ner som pdfUppvärmning
Pizzastålen / Gourmetstål ska värmas upp i en 40-60min i din ugn på max värme. Det går bra att använda varmluft , över under värme eller grill men 20min innan du ska börja tillaga i ugnen ska du slå på maxvärme på grill. Placeringen ska vara ca 6-12cm från grillelementen.
Vid tillagning på gasol eller kolgrill tar det ca 10min för den att vara färdig för användning
Ladda ner som pdfStålet
Genom att kunna erbjuda Norrländsk kvalité och tillförlitlighet har vi skapat en unik produkt. Nu har du möjlighet att tadel av denna revolution inom matlagning hemma. Allt du behöver är en vanlig ugn och en Gourmetstål så kommer du att få restaurang kvalite på din pizza och tunnbröd som från en bagarstuga. Det norrländska stålet har ca 18 gånger bättre värmeledning än en pizzasten. Köp din Gourmetstål redan idag
WebshopAllmänt
Till att börja med är det viktigt att veta att alla modeller ger fantastika och likvärdiga resultat.
Den bästa modellen och den som vi rekommenderar till de flesta är Norrland. Detta för att vi har skapat en unik ytbehandling som ökar ytans area. Resultatet är den bästa värmen på marknaden.
Är vikten ett problem har vi Light modellen som är den mest hanterbara med sina 5kg och den går utmärkt till det vanliga hushållet. Classic är grundmodellen som har obegränsat med kapacitet men inte samma ytbehandling som Norrland.
Norrland och Classic väger 9 kg vardera medans light väger 5 kg
Ja!
Vi har tagit fram ett koncept för att du enkelt ska kunna ta del av de fantastiska resultaten med en Gourmetstål utan att känns dig bunden till ett köp. I en hel vecka kan du bjuda hela din familj och alla dina vänner på fantastiska pizzor och bröd för att sedan ta ett beslut om du kan fortsätta vardagen utan ditt Gourmetstål.
Maila oss på info@gourmetstal.se för mer information
maila din fråga till oss på info@gourmetstal.se
Måtten på Gourmestål är 33x37cm och tjockleken skiljer sig mellan 0,6cm till 1cm beroende på light eller classic/norrland modellen.
Dessa mått är speciellt framtagna för att passa i alla vanliga ugnar utan problem.
Det går att göra skräddarsydda lösningar, maila oss på info@gourmetstal.se för offert.
Vi jobbar med företag som har gett en Gourmetstål som gåva till deras anställda med mycket god respons.
Vad vi kan göra är en skräddarsydd variant med företagets logotyp och hemside adress eller slogan ingraverat. Maila oss på info@gourmetstal.se för mer information.
Är du / ni intresserade av att bli återförsäljare går det utmärkt att maila oss på info@gourmetstal.se för mer information.
Betalning & Frakt
Vi jobbar med Schenker och erbjuder en låg fraktkostnad för dig. Per standard är det frakt till ditt närmsta postkontor. Det går även att lägga till om du vill ha paketet leverat till din dörr.
Den typiska leverantiden är 2-4 arbetsdagar
Vid leveranser utanför sverige kan ni maila oss på info@gourmetstal.se för offert
Allmänna villkor
Allmänna villkor för Gourmetstål
Tack för att du visar ditt intresse för våra produkter! Nedan finner du de villkor som gäller för ditt köp; de förklarar vilka rättigheter du har. Skulle du ha några frågor är det bara att kontakta oss, så förklarar vi mer än gärna hur allting fungerar. Det som förklaras här är vem du handlar från (sektion 1), hur du lägger en order (sektion 2), priser (sektion 4), frakt och leverans (sektion 6), ångerrätt (sektion 7) och garantier (sektion 9). Vi hoppas att du blir nöjd med ditt köp!
Allmänt
Dessa allmänna villkor (de “Allmänna villkoren”) gäller när du (“Kunden” eller “du”) lägger en order från Gourmetstål (“Företaget”, “oss” eller “vi”) på gourmestal.se, (“Webbplatsen”).
Genom att acceptera de Allmänna villkoren bekräftar du att du är minst 18 år gammal eller att du har din förmyndares tillstånd och att du uppfyller de Allmänna villkoren. Du bekräftar även att du har läst informationen om hantering av personuppgifter och cookies och godkänner användningen av sådan data i enlighet med Tictails integritetspolicy.
Vi säljer våra produkter till flera länder och jurisdiktioner och dessa Allmänna villkor är framtagna för att vara globala. Beroende på var du bor kan dock tvingande lagstiftning gälla. Vi respekterar tillämpbara lagar och inget i dessa Allmänna villkor ska uppfattas som en begränsning av dina lagstadgade rättigheter, om sådana lagar ger dig större rättigheter än vad som anges här.
Genom att acceptera dessa Allmänna villkor förstår och accepterar du att alla ordrar, köp och transaktioner görs exklusivt mellan Företaget och Kunden, och att Tictail AB, Tictail Inc – i egenskap av plattformsleverantör – inte tar något ansvar för innehåll, interaktioner eller transaktioner gjorda på gourmestal.se.
Ordrar m.m.
När du tar emot en orderbekräftelse från oss betyder det att din order har accepterat och att du ingår ett köpavtal. Vi rekommenderar dig att spara orderbekräftelsen för eventuell framtida kontakt med oss. Vi kan neka en order av olika anledningar, exempelvis om du lämnar felaktiga personuppgifter och/eller dras med skulder sedan tidigare.
Du kan ångra din order till dess att vi har bekräftat den. Vi kommer sedan att återbetala eventuella utgifter som du, ditt konto- eller kreditkortsföretag har utfärdat för ordern.
Vi kan annullera en order om de beställda produkterna är slutsålda. Vi kommer sedan att återbetala eventuella utgifter och meddela dig om likvärda produkter om sådana finns tillgängliga.
Alla beställda produkter förblir vår egendom till dess att vi har mottagit fullständig betalning för dem.
Kundinformation m.m.
Du ansvarar för att de personuppgifter du lämnar till oss är korrekta och fullständiga.
Du ansvarar för alla köp som görs med dina inloggningsuppgifter. Se till att du håller dina inloggningsuppgifter hemliga och att ingen annan kommer åt dem utan ditt tillstånd. Meddela oss om du misstänker att någon har fått tag på dina inloggningsuppgifter utan ditt tillstånd.
Priser, avgifter m.m.
De priser som finns angivna på Webbplatsen gäller för ordrar som har lagts på Webbplatsen. Alla priser gäller den valuta som anges på webbplatsen och innefattar moms där det anges (beroende på var du bor kanske moms inte gäller ditt köp). Om inget annat anges på Webbplatsen ingår inte betalnings- eller fraktkostnader och dessa redovisas separat. Tänk på att lokala avgifter (så som valutaväxlingsavgifter, kredit- eller kontokortsavgifter, moms, tullavgifter m.m.) kan tillkomma beroende på var du bor och din lokala lagstiftning. Du ansvarar för sådana avgifter och kan inte få dem betalda av oss.
Specialerbjudanden
Vid vissa tillfällen kan vi, för vissa produkter, erbjuda bättre villkor än de som anges i de Allmänna villkoren, exempelvis vad gäller förlängd ångerrätt eller kostnadsfria returer. Sådana bättre villkor gäller endast under en begränsad tid, till dess att de specifika produkterna sålt slut, och kan annulleras av oss när som helst, och i så fall gäller dessa Allmänna villkor utan ändringar.
Frakt och leverans
Produkter som finns i lager levereras vanligtvis inom det antal arbetsdagar som visas på Webbplatsen. Den uppskattade leveranstiden för en order anges i orderbekräftelsen. Vid händelse av förseningar informerar vi dig och fortsätter att övervaka ordern. Du kan annullera ordern om leveransen försenas i mer än 30 dagar och förseningen inte har uppstått på grund av dig.
Beroende på fraktmetoden kan du behöva hämta ordern från ett specifikt utlämningsställe. Du måste göra det inom tiden som anges på leveransavin. Om du inte hämtar ordern i tid kan en förseningsavgift tas ut från dig och ordern kan skickas tillbaka till oss på din bekostnad. Vi kan även annullera ordern om du inte hämtar den i tid.
Ångerrätt
Du har rätt att ångra din order genom att meddela oss detta inom 14 dagar från det att du tog emot dina produkter. Du måste sedan skicka ett ångermeddelande till oss med ditt namn, din adress och e-postadress, ditt ordernummer och en lista över de produkter som omfattas, exempelvis genom att använda formuläret på Webbplatsen. Sedan måste du omedelbart och inom 14 dagar från det att du skickade ångermeddelandet returnera produkterna till oss på egen bekostnad. Du ansvarar för skicket på produkterna under leveransen tillbaka till oss, därför rekommenderar vi dig att skicka dem väl paketerade, i gott skick och i den ursprungliga lådan och/eller förpackningen.
När du ångrar en order återbetalar vi det pris som du har betalat för produkterna du returnerar, inklusive fraktkostnader för standardleverans till dig (d.v.s. den billigaste fraktmetoden; du får ingen återbetalning för extra utgifter om du valde expressleverans eller liknande). Av den summa som återbetalas kan vi dock dra pengar för produkternas värdesnedsättning om sådan har uppstått på grund av att din hantering varit för slitsam i förhållande till vad som krävs för att avgöra produkternas funktion eller karaktäristiska drag. Vidare ersätts bara fraktkostnader om de returnerade produkterna utgör en hel order, alltså återbetalas de inte om du bara returnerar delar av en order. Vi utfärdar återbetalningen så fort som möjligt och inom 14 dagar från det att vi mottagit ditt ångermeddelande. Vi kommer dock att hålla på återbetalningen till dess att vi har tagit emot de returnerade produkterna eller bevis på att de har skickats till oss (i form av ett leveranscertifikat). Återbetalningen betalas ut med samma betalningsmetod som du använde för att betala de returnerade produkterna om inget annat har avtalats.
Din ångerrätt gäller inte för kontrakt som:
- gäller en tjänst som har utförts helt, om du när du lade din order godkände utförandet av tjänsten och fastslog att du inte skulle ha någon ångerrätt efter tjänstens utförande
- gäller varor eller en tjänst vars pris beror på svängningar i marknaden som vi inte kan kontrollera och vilka kan inträffa under perioden mellan det att du mottagit produkten vars köp du vill häva och tidpunkten då vi blivit meddelade att du vill häva köpet
- gäller varor som har tillverkats efter dina instruktioner eller som på annat vis är skräddarsydda till dig
- gäller varor som snabbt faller i värde eller har ett utgångsdatum
- gäller varor med brutet emballage som inte lämpar sig för retur på grund av hälso- eller hygienskäl, och emballaget har brutits av dig
- gäller varor som, efter leveransen, av sin natur är sådana att de inte kan separeras från andra artiklar som de har blandats med
- gäller förseglade ljud- eller videoinspelningar eller förseglad datorprogramvara och förseglingen har brutits av dig
- gäller individuella exemplar av en tidning eller tidsskrift
- gäller digitalt innehåll som levereras på annat sätt än fysiska media, om du har godkänt leverans på sådant vis och fastslagit att du avsäger dig din ångerrätt
- gäller kulturella evenemang, sportevenemang eller liknande underhållningsaktivitet, mattjänst, catering eller liknande tjänst, boende, transport av varor eller uthyrning av transportmedel, där vi tillhandahåller tjänsten på en specifik dag eller under en specifik period.
Garanti och klagomål
Vissa av våra produkter kan omfattas av garantier. Information om sådana garantier lämnas på Webbplatsen eller i dessa Allmänna villkor. Orderbekräftelsen är ett garantibevis. Våra garantier omfattar endast tillverkningsfel och därmed inga fel som uppstått i samband med individuella ändringar av produkternas funktion eller utseende efter ombyggnad, uppgradering eller annan konfigurering.
Du kan, inom 2 år (eller annan lagstadgad längre tidsperiod) efter det att du tagit emot produkterna, lämna klagomål på produkter som är defekta enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Du måste då skicka ett klagomål till oss med ditt namn, din adress och e-postadress, ditt ordernummer och en lista över de produkter som klagomålet omfattar, exempelvis genom att använda formuläret på Webbplatsen. Du måste lämna in ditt klagomål så fort som möjligt efter att defekten har upptäckts. Alla klagomål som lämnas inom två månader från det att defekten upptäcks räknas som lämnade i god tid.
Vi återbetalar dig för de defekta produkterna i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning och ansvarar för kostnader som uppstår i samband med att produkterna skickas tillbaka till oss. Det är vårt mål att utfärda sådana betalningar inom 30 dagar från det att vi mottagit klagomålet och fastställt att en återbetalning ska göras, men det kan ta längre tid beroende på produktens natur. Det är även vår strävan att följa de riktlinjer för defekta produkter som fastställts av relevanta nationella konsumentskyddsmyndigheter. Återbetalningen betalas ut med samma betalningsmetod som du använde för att betala de defekta produkterna om inget annat har avtalats.
Ansvarsbegränsning
Såvida lokal lagstiftning inte anger något annat är vårt ansvar begränsat till direkta skador och under inga omständigheter ska vi hållas ansvariga för indirekta skador, så som inkomstbortfall eller dylikt.
Intellektuella egendomsrättigheter
Webbplatsen och allt dess innehåll ägs av oss och våra licensgivare och den skyddas av intellektuell egendoms- och marknadsföringslagstiftning. Detta innebär att varumärken, företagsnamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout och information om produkter, tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan skriftligt godkännande från oss.
Friskrivning
Vi reserverar oss för fel i bild och typografi på Webbplatsen, så som fel i produktbeskrivningar, tekniska angivelser, felaktiga priser eller inkorrekt information gällande en produkts lagerstatus. Vi har rätten av korrigera uppenbara fel och kan när som helst ändra eller uppdatera information på Webbplatsen.
Bilder på Webbplatsen är endast illustrativa och är ingen garanterad representation av det exakta antalet produkter du får om du beställer, inte heller att utseende, funktion eller ursprung för produkten stämmer.
Ändringar till de Allmänna villkoren
Vi kan ändra dessa Allmänna villkor när som helst. Vi applicerar sedan de ändrade Allmänna villkoren på Webbplatsen och de träder i kraft när du accepterar dem (i samband med att du lägger en ny order via Webbplatsen eller när du besöker Webbplatsen).
Lagval och tvistlösning
Vid händelse av tvist eftersträvar vi att följa beslut från relevanta nationella konsumentskyddsmyndigheter.
Tvister gällande tolkning eller tillämpning av dessa Allmänna villkor ska styras och tolkas i enlighet med den lagstiftning som gäller i det land eller den delstat som vi bedriver våra affärer från, och ska icke-exklusivt bedömas av domstol där vi har vårt säte. “Icke-exklusivt bedömas” betyder att du kan väcka ett mål mot oss inom en annan jurisdiktion, om det inom den nationella lagstiftningen finns en sådan rättighet.
Det var allt! Vi hoppas att du är nöjd med ditt köp! Dessa villkor upprättades av Gourmetstål den 2016-08-23 20:19:01